Miksi aloittava yrittäjä tarvitsee ohjelmistoja?
Helppokäyttöiset ja liiketoimintaa tukevat ohjelmistot ovat tärkeitä, sillä ne säästävät yrittäjän aikaa sekä ovat osa yrittäjän arkea. Yrittäjä tarvitsee toimintaansa ainakin sähköpostin, verkkotunnuksen, verkkosivut sekä asiakkuuksien hallinnointiin liittyvät työkalut. Tällä sivulla annamme vinkkejä alussa olevien yrityksien ohjelmistojen hankintaan sekä esittelemme yrittäjälle suunnatun edullisen ohjelmistopaketin.
Ohjelmistojen ostaminen
Yrittäjälle löytyy monenlaisia ohjelmistoja ja joskus oikeiden työkalujen etsiminen voi olla haastavaa. Muista myös käyttöönotto!
Verkkotunnuksen varaaminen
Verkkotunnus kannattaa hankkia jo ennen kuin perustat yrityksen. Näin voit varmistaa, että verkkotunnus vastaa yrityksesi nimeä.
Yrittäjän ohjelmistopaketit
Olemme rakentaneet aloittavalle yrittäjälle ohjelmistopaketteja, joissa on kaikki mitä tarvitaan yrityksen alkuvaiheissa.
Asiakkaiden kokemukset
Tutustu aloittavien yrittäjien kokemuksiin. Mikä heille ollut tärkeää ohjelmistohankinnoissa ja miten tulevat kehittämään ohjelmistojen käyttöä?

1. Miten lähteä liikkeelle?
Yrityksen perustaminen on yleisesti helppoa. Alkuvaiheessa on kuitenkin hyvä huomioida, että jo ennen perustamista on suositeltavaa hankkia käyttöön verkkotunnus.
Yrityksen perustaminen lukitsee pitkälti myös yrityksen nimen. Nimeä on työlästä muuttaa myöhemmin, joten sen valinnassa on syytä olla huolellinen. Digitaalisessa maailmassa yrityksen nimeä mietittäessä pitää myös selvittää, voidaanko yrityksen nimellä rekisteröidä järkevä verkkotunnus, joka on sama kuin yrityksen nimi. Koko yrityksen brändi rakentuu tuon nimen ympärille.
2. Verkkotunnuksen varaaminen ja yrityksen perustaminen
Internetin verkkotunnukset varataan niitä myyvien yhtiöiden kautta. Verkkotunnusten (joista käytetään myös termiä domain-nimi) päätteitä on satoja erilaisia. Jos asiakkaasi ovat Suomessa, etkä tähtää kansainvälisille markkinoille, kannattaa varata .fi-verkkotunnus.
Monet tunnuksista ovat jo varattuja, minkä vuoksi nimen miettimisessä kannatta käyttää luovuutta. Hyvä verkkotunnus on persoonallinen, mieleen jäävä, lyhyt, sekä helposti lausuttava ja kirjoitettava. Sama pätee yrityksen nimeen.
Tilaa verkkotunnus palveluna tai etsi sopiva itse
Tarjoamme aloittaville yrittäjille yhden verkkotunnuksen veloituksetta käyttöön. Voit etsiä vapaan tunnuksen verkkokaupastamme ja ottaa sen käyttöösi. Huomioithan, että sinun tulee kirjautua verkkokauppaamme saadaksesi verkkotunnuksen käyttöön.
3. Yrittäjän ohjelmistot ja ohjelmistopaketti
Kun yritys on perustettu ja nimi rekisteröity, on perusta kunnossa. Sitten alkaa varsinainen työ. Tänä päivänä alalla kuin alalla tarvitaan digitaalisia työvälineitä, eli mm. ohjelmistoja, markkinointityökaluja, somekanavia ja verkkopalveluita. Oli kyse sitten kukkakaupasta tai rakennusliikkeestä, tarvitset ainakin:
- toimisto- ja sähköpostiohjelmistot (esim. O365 tai G Suite)
- verkkosivut
- laskutukseen, myyntiin ja asiakkuuksien hoitoon liittyviä ohjelmistoja
taloushallinnon ohjelmiston tai tilitoimiston, jolla on käytössä sähköinen taloushallinto

Yrittäjän ohjelmistopaketti
Tarjoamme ohjelmistopaketin joustavana kokonaispalveluna – yhdellä kuukausimaksulla. Kun hankit tarvittavat ohjelmistot pakettina säästät euroja sekä saat kerralla tuetun käyttöönoton sekä asennukset. Sen jälkeen sinun tarvitsee vain aloittaa käyttö – ja siihenkin saat tukea tarvittaessa.
Ohjelmistoja.fi tarjoamat tuotteet ovat pilvessä sijaitsevia ohjelmistoja, joita voi ” vuokrata ” haluamakseen ajaksi. Näin koneelle ei tarvitse asentaa isoja, usein hintavia ohjelmistoja. Palveluntarjoaja pitää myös huolen ohjelmistonsa toimivuudesta ja ajantasaisuudesta, joten ostajan ei itse tarvitse murehtia päivityksistä. Lisäksi ohjelmisto sekä sinne syötetyt tiedot pysyvät tallessa pilvessä, vaikka tietokone hajoaisi.
Yksi pilvipalvelujen huomattavimmista eduista on niiden joustavuus. Niitä on helppo hankkia sekä kustannukset ovat usein matalat, mutta niistä on myös helppo irtisanoutua, jos tilanne muuttuu. Se mitä aloittava yrittäjä ei kaipaa on ohjelmisto, josta ei pääse eroon.
Voit ostaa ohjelmistoja myös erikseen ja autamme sinua paketoimaan juuri sinulle sopivan ratkaisun.
All-in-one -ohjelmistopaketti aloittavalle yrittäjälle!
Kaikki ohjelmistot, jotka yrityksesi tarvitsee toiminnan aloittamiseen.
- Oma www-osoite (verkkotunnus).
- Kotisivutila WordPress / Liquidblox
- Microsoft Office 365 Business Essentials
- Virustorjunta (Trendmicro).
- Varmuuskopiointi pilveen (Nexetic)
- Laskutusohjelma (Isolta)
- Asiakkuuksienhallintaohjelma (Pipedrive)
- + Suomenkielinen tukipalvelu
49 €/kk
(Erikseen ostettuna 59 €/kk) Säästä 15 %
Lisäkäyttäjät: +29 €/kk/käyttäjä
All-in-one -yrittäjän ohjelmistopaketti sisältää
Verkkotunnus
Verkkotunnus, eli domain-nimi (esim. www.yritys.fi) on yrityksen nimi ja identiteetti verkossa ja digitaalisissa palveluissa. Se on kotisivujen osoite ja kertoo sähköpostiosoitteessa yrityksen nimen.
Jos sinulla on jo verkkotunnus varattuna, ei se haittaa, voit ostaa muut palvelut kauttamme. Verkkotunnuksen siirto ja sen ylläpito meillä on ilmaista.
Kotisivut
Kotisivut ovat nykypäivänä välttämättömyys. Asiakkaat etsivät tietoja kotisivuilta, joiden tehtävä on palvella asiakasta. Voit valita käyttöösi Wordpress tai Weebly-ohjelmiston. Wordpressin käyttö vaatii usein kumppanin käyttämistä ja jos haluat itse rakentaa sivusi suosittelemme kotimaista Liquidbloxia. Kysy myös kotisivupalvelusta, joka tekee sinulle näyttävät yrityssivut.
Tarjoustyökalu
Helppokäyttöinen tarjoustyökalu, jolla erotut massasta. Älä menetä enää yhtään tarjousta. Duuersin avulla tarjousten luominen ja hallinta on tosi helppoa, tallenna vain tärkeimmät tarjouksen osat elementeiksi ja sen jälkeen lähetä tarjous.
Office ja sähköposti
Microsoft 365 Business Basic on Microsoftin toimisto-ohjelmistopaketti. Se on pilvipalvelu, jossa voit käyttää suosittuja Word, Excel ja Powerpoint -sovelluksia, sekä tallentaa tietoja pilveen.
Saat samalla yritystoimintaan uskottavuutta tuovat etunimi.sukunimi@yritys.fi -tyyppiset sähköpostiosoitteet koko henkilöstölle.
CRM
Pipedrive on ohjelmisto myynnin kasvattamiseen. Sen avulla luot myynnillesi järkevän toimintatavan ja organisoit asiakkaittesi tiedot kuntoon. Ohjelmisto sisältää rekisterit kontakteille, liideille, myyntihankkeille ja asiakastiedoille. Voit luoda omia tietokenttiä ja liittää ohjelmiston sähköpostiisi, jolloin lähetetyt viestit tallentuvat automaattisesti oikean asiakkaan yhteyteen.
Virustorjunta + varmuuskopiointi
Virustorjunta + varmuuskopiointi varmistaa, että työsi on turvassa ja verkon rikolliset eivät haittaa liiketoimintaasi. Kotimainen Nexetic -varmistuspalvelu tallentaa Microsoft Office 365:n tiedot pilveen, ja Trendmicro-virustorjunta tarkistaa viestisi jo pilvessä, jotta virukset eivät pääse koneellesi.
Laskutusohjelma
Isolta-laskutusohjelma on jokaisen yrittäjän perustyökalu. Sillä saat laskut matkaan helposti ja se laajenee tarpeittesi mukaan.
Tukipalvelu
Kaikkiin tuotteisiin kuuluu suomenkielinen tukipalvelu puhelimitse, sähköpostilla tai verkkoasioinnin lomakkeella ark. 9-17. Saat apua kaikkien ohjelmistojen peruskäyttöön liittyviin ongelmiin. Meiltä saat myös ohjelmistojen käyttöönottopalvelut.
Usein kysyttyjä kysymyksiä
Not sure?
We help you select and start using the most suitable software for your business