fbpx
010 841 5665|myynti@saashop.fi
Miksi aloittava yrittäjä tarvitsee ohjelmistoja2019-05-15T12:32:41+00:00

MIKSI ALOITTAVA YRITTÄJÄ TARVITSEE OHJELMISTOJA?

Yrittäjälle helppokäyttöiset ja liiketoimintaa tukevat ohjelmistot ovat tärkeitä, sillä ne säästävät yrittäjän aikaa. Myös myynti ja asiakkuuksien hoito ovat muuttuneet ja tänä päivänä puhutaan paljon asiakaskokemuksesta. Asiakaskokemuksessa myös ohjelmistoilla on oma roolinsa.

Otetaan esimerkiksi yrittäjä, joka hallinnoi myyntiä ja asiakkuuksia Excel- tiedoston kautta. Tämä tapa voi toki olla joissakin tapauksessa ihan hyvin toimiva, mutta markkinoilla on jo pitkään ollut hyvin helppokäyttöisiä ja edullisia ohjelmistoja, jotka on suunniteltu juuri näihin toimenpiteisiin. Jo pelkästään asiakastiedon kertyminen ja tallentuminen on hyvin arvokasta tulevaisuutta ajatellen ja kunnollisilla työkaluilla myynnin vaiheiden seuranta tehostuu. On tärkeää olla ajan tasalla, jotta voi tarjota hyvän asiakaskokemuksen.

MITEN LÄHTEÄ LIIKKEELLE?

Yrityksen perustaminen on yleisesti helppoa. Alkuvaiheessa on kuitenkin hyvä huomioida, että jo ennen perustamista on suositeltavaa hankkia käyttöön verkkotunnus.

Yrityksen perustaminen lukitsee pitkälti myös yrityksen nimen. Nimeä on työlästä muuttaa myöhemmin, joten sen valinnassa on syytä olla huolellinen. Digitaalisessa maailmassa yrityksen nimeä mietittäessä pitää myös selvittää, voidaanko yrityksen nimellä rekisteröidä järkevä verkkotunnus, joka on sama kuin yrityksen nimi. Koko yrityksen brändi rakentuu tuon nimen ympärille.

Varaa verkkotunnus ensin, perusta yritys seuraavaksi

Internetin verkkotunnukset varataan niitä myyvien yhtiöiden kautta. Verkkotunnusten (joista käytetään myös termiä domain-nimi) päätteitä on satoja erilaisia. Jos asiakkaasi ovat Suomessa, etkä tähtää kansainvälisille markkinoille, kannattaa varata .fi-verkkotunnus.

Monet tunnuksista ovat jo varattuja, minkä vuoksi nimen miettimisessä kannatta käyttää luovuutta. Hyvä verkkotunnus on persoonallinen, mieleen jäävä, lyhyt, sekä helposti lausuttava ja kirjoitettava. Sama pätee yrityksen nimeen.

Tilaa verkkotunnus palveluna tai etsi sopiva itse

Verkkotunnussuunnittelijamme auttavat sinua innovoimaan yrityksellesi hyvän nimen ja verkkotunnuksen, sekä etsimään vapaan tunnuksen. Neuvomme myös yrityksen perustamiseen liittyvissä asioissa.

Verkkotunnuksen saatavuuden voit testata tästä:

SEURAAVAKSI OHJELMISTOT KUNTOON

Kun yritys on perustettu ja nimi rekisteröity, on perusta kunnossa. Sitten alkaa varsinainen työ. Tänä päivänä alalla kuin alalla tarvitaan digitaalisia työvälineitä, eli mm. ohjelmistoja, markkinointityökaluja, somekanavia ja verkkopalveluita. Oli kyse sitten kukkakaupasta tai rakennusliikkeestä, tarvitset ainakin:

  • toimisto- ja sähköpostiohjelmistot (esim. O365 tai G Suite)

  • verkkosivut

  • laskutukseen, myyntiin ja asiakkuuksien hoitoon liittyviä ohjelmistoja

  • taloushallinnon ohjelmiston tai tilitoimiston, jolla on käytössä sähköinen taloushallinto

Yrittäjän ohjelmistopaketti

Tarjoamme ohjelmistopaketin joustavana kokonaispalveluna – yhdellä kuukausimaksulla. Kun hankit tarvittavat ohjelmistot pakettina säästät euroja sekä saat kerralla tuetun käyttöönoton sekä asennukset. Sen jälkeen sinun tarvitsee vain aloittaa käyttö – ja siihenkin saat tukea tarvittaessa.

Ohjelmistoja.fi tarjoamat tuotteet ovat pilvessä sijaitsevia ohjelmistoja, joita voi ”vuokrata” haluamakseen ajaksi. Näin koneelle ei tarvitse asentaa isoja, usein hintavia ohjelmistoja. Palveluntarjoaja pitää myös huolen ohjelmistonsa toimivuudesta ja ajantasaisuudesta, joten ostajan ei itse tarvitse murehtia päivityksistä. Lisäksi ohjelmisto sekä sinne syötetyt tiedot pysyvät tallessa pilvessä, vaikka tietokone hajoaisi.

Yksi pilvipalvelujen huomattavimmista eduista on niiden joustavuus. Niitä on helppo hankkia sekä kustannukset ovat usein matalat, mutta niistä on myös helppo irtisanoutua, jos tilanne muuttuu. Se mitä aloittava yrittäjä ei kaipaa on ohjelmisto, josta ei pääse eroon.

Voit ostaa ohjelmistoja myös erikseen ja autamme sinua paketoimaan juuri sinulle sopivan ratkaisun.

ALL-IN-ONE -ohjelmistopaketti aloittavalle yrittäjälle

Kaikki ohjelmistot, jotka yrityksesi tarvitsee toiminnan aloittamiseen

• Oma www-osoite (verkkotunnus)
• Kotisivutila & sähköposti (Weebly / webhotelli)
• Microsoft Office 365 Business
• Virustorjunta (Trendmicro)
• Varmuuskopiointi pilveen (Nexetic)
• Laskutusohjelma (Isolta)
• Asiakkuuksienhallintaohjelma (Pipedrive)
+ Suomenkielinen tukipalvelu

49 €/kk

(Erikseen ostettuna 59 €/kk) Säästä 15 %

Lisätyöntekijät: +29 €/kk

Lue lisää
Osta

Ohjelmiston käyttöönotto Avaimet käteen -periaatteella 0 €! (norm. 95 €)

Tarjous uusille asiakkaille voimassa 30.6. asti

Ohjelmiston käyttöönotto Avaimet käteen -periaatteella.
(norm. 95 €)

Tarjous uusille asiakkaille,
voimassa Vappuun asti

Kuvaus All-in-one -paketin sisällöstä

Verkkotunnus eli domain

Verkkotunnus, eli domain-nimi on nykypäivänä yrityksen identiteetti ja nimi verkossa ja digitaalisissa palveluissa. Se on kotisivujen osoite ja kertoo sähköpostiosoitteessa yrityksen nimen.

Kotisivut ja sähköposti

Kotisivutila & sähköposti ovat melkein yrityksellä kuin yrityksellä nykypäivänä välttämättömyys. Asiakkaat etsivät tietoja kotisivuilta ja ottavat yhteyttä sähköpostilla. Kotisivut palvelevat asiakasta ja ovat paikka minne markkinoinnilla ihmiset ohjataan. Kysy myös kotisivupalvelusta, joka tekee sinulle näyttävät yrityssivut.

Office 365 for Business

Office 365 for Business on Microsoftin toimisto-ohjelmistopaketin uusin versio. Se on pilvipalvelu, jossa voit käyttää suosittuja Word, Excel ja Powerpoint -sovelluksia, sekä tallentaa tietoja pilveen. Pakettiin kuuluvat myös työasemaan asennettavat perinteiset versiot samoista ohjelmistoista, eli et tarvitse internet-yhteyttä työskentelyyn.

Virustorjunta + varmuuskopiointi

Virustorjunta + varmuuskopiointi varmistaa, että työsi on turvassa ja verkon rikolliset eivät haittaa liiketoimintaasi. Kotimainen Nexetic -varmistuspalvelu tallentaa Microsoft Office 365:n tiedot pilveen, ja Trendmicro -virustorjunta tarkistaa viestisi jo pilvessä, jotta virukset eivät pääse koneellesi.

Isolta-laskutusohjelma

Isolta-laskutusohjelma on jokaisen yrittäjän perustyökalu. Sillä saat laskut matkaan helposti ja se laajenee tarpeittesi mukaan.

Pipedrive

Pipedrive on ohjelmisto myynnin kasvattamiseen. Sen avulla luot myynnillesi järkevän toimintatavan ja organisoit asiakkaittesi tiedot kuntoon. Ohjelmisto sisältää rekisterit kontakteille, liideille, myyntihankkeille ja asiakastiedoille. Voit luoda omia tietokenttiä ja liittää ohjelmiston sähköpostiisi, jolloin lähetetyt viestit tallentuvat automaattisesti oikean asiakkaan yhteyteen.

Tukipalvelu suomeksi

Kaikkiin tuotteisiin kuuluu suomenkielinen tukipalvelu sähköpostilla, chatilla ja puhelimella ark. 9-17. Saat apua kaikkien ohjelmistojen peruskäyttöön liittyviin ongelmiin.

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Ei hätää, voit ostaa myös yksittäisiä ohjelmistoja. Pyydä tarjous sinulle suunnitellusta tarjouspaketista.

Tarjontamme kattaa kymmeniä ohjelmistoja, kerro mitä tarvitset niin etsimme sinulle oikeat tuotteet.

Kyllä sopii. Paketin sisältöä voi laajentaa tarpeen mukaan. Ota yhteyttä myyntiimme ja laskemme sinulle tarjoukset.

Voit. Lyhin sopimuskausi on 1 kk. Tällöin hinta on kuitenkin korkeampi (65 €/kk).

Monia myynnissä olevista tuotteista voi kokeilla ennen ostopäätöstä. Kokeilujakson pituus vaihtelee tuotteesta riippuen (7, 14 tai 30 päivää). Ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja kerro mitä tuotetta haluat testata.

Kysy meiltä neuvoa

Autamme sinua valitsemaan ja ottamaan käyttöön yrityksellesi sopivimmat ohjelmistot