fbpx

Forbes: Pipedriven LeadBooster osoittaa tekoälyä koskevat huolet turhiksi

Forbes julkaisi kesäkuussa Gene Marksin kirjoittaman artikkelin ”On CRM: Pipedrive’s LeadBooster Is The Reason Why We Don’t Have To Worry About AI, jossa Marks kertoo Pipedriven uusimmasta ominaisuudesta, chattibotti LeadBoosterista, sekä kuinka yritysten olisi viisainta suhtautua tekoälyn kehittämiseen ja investointeihin.

[Lue lisää Pipedriven LeadBoosterista]

Olemme koonneet tähän Marksin artikkelin pääpointit. Alkuperäisen artikkelin voit lukea yllä olevan linkin kautta.

LeadBooster: tekoäly osana CRM-ohjelmistoa

Vuonna 2010 perustetun Pipedriven CRM-ohjelmistoa käyttää jo yli 85 000 yritystä ympäri maailman. Nyt yritys on lisännyt ohjelmistoonsa uuden ominaisuuden: pitkälle kehitettyä tekoälyä hyödyntävän chattibotti LeadBoosterin.

LeadBoosterin avulla luodaan yrityksen tarpeisiin kustomoitu chattiboksi, joka esittää verkkovierailijoille tarkkoja monivalintakysymyksiä. Selkeiden kysymysten avulla vierailijoille tarjotaan heidän vastaustensa perusteella ratkaisuja, ehdotuksia tai lisää kysymyksiä. Teknologia on kehitetty niin älykkääksi, ettei se vaan kerää tietoa, vaan tarkistaa kalenterin varatakseen vierailijalle puhelinajan myyntihenkilön kanssa.

Se toimii osana myyntiprosessia kuin ihminen, mutta ei ole ihminen.

Tekoälyn nopea toiminta luo enemmän liidejä

LeadBooster on tekoälyohjelmisto, joka hoitaa nyt tehtäviä, jotka aiemmin kuuluivat ihmisille. Miksi?

Pipedriven Vinay Ramani (chief product officer) valotti asiaa lausunnossaan painottamalla, kuinka hidas reagointi verkkovierailijoihin voi tuhota mahdollisia kauppoja. Hän lisäsi kuitenkin, että välitön reagointi yksin ei riitä – myyntihenkilöstö tarvitsee nopean ja tehokkaan tavan laadullistaa liidejä. Kun ensikontakti on automatisoitu LeadBoosterin avulla, laadullistetut liidit ohjataan suoraan myynnille.

Näin varmistetaan nopea vastausaika ilman, että myyntihenkilöstö tuhlaa aikaansa heikkojen liidien tavoitteluun.

Pitääkö yrityksen satsata tekoälyyn pysyäkseen mukana kehityksessä?

Marksin vastaus tähän on kyllä ja ei.

Huoli itsessään on hänen mukaansa täysin oikeutettu. LeadBooster on kuitenkin hyvä esimerkki siitä, miksi yritysten ei ole syytä kantaa huolta tekoälyyn investoimisesta – anna ohjelmistojen toimittajien murehtia siitä.

Useat hyvät teknologian toimittajat – kuten Pipedrive ja monet muut CRM-ohjelmistoyritykset – investoivat koko ajan tekoälyohjelmistojen kehittämiseen. Niiden on pakko kehittää jatkuvasti uusia tekoälyominaisuuksia pystyäkseen kilpailemaan toistensa kanssa. Näin kehitystyön ja investoinnit tekee ohjelmiston toimittaja, ja asiakas voi nauttia työn hedelmistä.

Nykyinen kehitys vain jäävuoren huippu

Tekoälyn kehittyessä entisestään CRM-ohjelmistoihin ilmestynee Marksin mukaan sellaisia ominaisuuksia, kuten äänentunnistusta ja vastausta, sekä automatisoitujen sähköpostikampanjoiden toteuttamista tiettyjen triggeritoimintojen pohjalta ilman markkinointijohdon osallistumista.

Kaikki tämä säästää aikaa, minkä ansiosta henkilöstö saa aikaan entistä enemmän lyhyemmässä ajassa – ja investoinnit maksetaan jonkun toisen lompakosta. Asiakkaan ei tarvitse kuin ottaa avoimin mielin käyttöön uudet tarjotut ominaisuudet – ja tietysti jatkaa kuukausimaksujen maksamista.

Marksia lainataksemme: ”Oh, you know why.”

Ohjelmistoja.fi on Suomen virallinen Pipedrive Expert -kumppani

Pipedrive Expert PartnerSaat kauttamme Pipedrive-tuotteen lisäksi kattavasti apua suunnitteluun, käyttöönottoon ja käytön tukeen, ja tietenkin suomeksi. Saat kaikki palvelun yhdellä laskulla ja voit valita sinulle sopivan laskutusvälin (1, 3, 6 tai 12kk).

Haluaisitko kuulla enemmän Leadboosterista? Ota yhteyttä sähköpostilla suoraan myyntiimme; myynti@ohjelmistoja.fi 

2019-08-07T14:28:16+03:00August 7th, 2019|SaaS-aiheiset artikkelit, SaaShop tuotteet & uutiset|